donderdag, april 21, 2005

Uit het leven gegrepen; 16+

Na Kaat en Co een nog slechtere reeks op TV1.
De clichés zijn niet meer te tellen, de sfeer is bijna deprimerend (er wordt constant geruzied, gescholden en gepest) en als dit een realistisch beeld is van onze jeugd, dan hebben we een fundamenteel maatschappelijk probleem.
Niet dat ik terug wil naar het conservatieve ideeëngoed van net na de oorlog, maar deze reeks toont de andere kant en die ziet er ook triestig uit.
De jeugd wordt er steevast afgeschilderd als ongemotiveerde, rotverwende en volledig respectloze pubers. Akkoord dat er zo een mensen zijn, maar de veralgemening in de reeks is gewoonweg belachelijk!

Uit het leven gegrepen 16+ springt in 1 keer in mijn persoonlijke top 3 van slechtste TV programma's die momenteel aangeboden worden. Daar staat het in het illustere gezelschap van 'Het leven zoals het is costa Blanca (pure cult)' en Kaat en Co.

Nog maar eens een dieptepunt erbij op de Vlaamse TV.

3 Comments:

At 8:16 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik vind 16+ eerder iets voor ketnet. De eerste afleveringen waren heel leuk maar daarna trok het op niks meer. Na aflevering 6 heb ik afgehaakt, zo slecht was het geworden. Ik dacht dat het docufictie was maar plots leek het meer op slechte fictie en de acteurs speelden dan ook slecht, terwijl ze in het begin zo fris speelden. Vraag me af hoe dat komt ?

 
At 5:05 p.m., Blogger Evi said...

Als ze dan toch sensatie en real-life ineens willen hebben, dat ze mijn klas dan toch gewoon eens een volle dag volgen. Wij zitten ook met verschillende types (gothics, marina's, skaters, verslaafden, seutjes, noem maar op) dus ik snap niet waarom mensen altijd critiek hebben op de verschillende types, alternatieve en concervatieve leerkrachten, ENZ..

Het probleem is volgens mij ook dat ze met 'echte' acteurs (of in wording) zitten.. Zo ver ik heb gehoord zit er maar 1 limburger bij.. (David aka Matheo) Terwijl je in real-life met verschillende afkomsten zit en dus ook verschillende accenten, wat het dus ook echter maakt..

besluit:
een fake 'realitysoap' vind ik nogal weak, dat ze toch gewoon een paar camera's neerplanten.. Dat komt nog goedkoper uit ook zonder al die cameralui

 
At 6:06 a.m., Anonymous Pieter said...

De nieuwe reeks 16+ is zo mogelijk nog slechter dan de eerste reeks. Jeeh, wat een kinderachtige en ongeloofwaardige flauwekul is me dat. Ik ga akkoord met anonymous, die eerste paar afleveringen waren echt leuk, gevoelig en mooi gefilmd ook. Maar ja, daar blijft precies niks meer van over.

 

Een reactie plaatsen

<< Home