woensdag, mei 18, 2005

Sinksenfeesten Kortrijk

Naar jaarlijkse gewoonte was ik aan te treffen op de Kortrijkse Sinksenfeesten.
Op de jaarmarkt had ik me al een toren stripverhalen kunnen aanschaffen voor heel aanlokkelijke prijzen (vooral omdat de bibliotheek uitverkoop hield).
Op de veemarkt hadden we het jaarlijkse mini-wereldmuziekfestivalletje omringd door eetkraampjes uit de hele wereld. De optredens van de straattheaterartiesten kleurden de hoekjes.

Tot slot bepaalt de traditie al jaren dat Sinksen wordt afgesloten met een groot vuurwerk.



Dit jaar werd het vuurwerk voorafgegaan door een groots opgezette show.
Iets waarover ik niet al te opgezet was...
Wat ik in de eerste minuut al vermoedde bleek maar al te goed de waarheid te zijn, het 'vuurspectakel' bleek tijdverlies te zijn. Een hoopje onnozelaars sprongen als zotten rond op hun podium terwijl ze onnozele smoelen trokken, zich theatraal tegen de vlakte smeten en wat rondstampten.
Gelukkig waren we na 5 minuten al weg om nog iets te gaan drinken in plaats dan te verkleumen bij een zielige voorstelling.
23.30h waren we terug, en gelukkig was de show bijna ten einde. Tien minuten later was deze dan eindelijk afgelopen en een hoop gezichten klaarden op. Het uiterst lauwe applaus, afkomstig uit de eerste twee rijen van het volk gaf het gevoel van de toeschouwers weer.
Het vuurwerk maakte veel goed, maar de ondertussen verkleumde massa had van de finale meer verwacht, zoveel is zeker.

Volgend jaar ga ik terug, maar dan enkel voor het vuurwerk, de show die ervoor komt kan me werkelijk gestolen worden.

1 Comments:

At 3:43 p.m., Blogger JT said...

Tsja,
de laatste jaren zijn die shows inderdaad erbarmelijk. Er worden miljoenen tegenaan gegooid, terwijl toch maar de eerste drie rijen iets kunnen zien, dat dan nog niet eens de moeite is.
Ik zat na twee minuten alweer in de Limelight voor hun fijne programmatie.

Maar de Sinxenfeesten blijven de Bom!

 

Een reactie plaatsen

<< Home